Stosownie do przepisów art. 14 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2019 r. poz. 1696, z późn. zm.), ustala się Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami w Urzędzie Gminy w Rymanowie.
- Przeprowadzenie przez koordynatora ds. dostępności oględzin obiektu Urzędu Gminy w Rymanowie pod kątem dostosowania do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami określonymi w przepisach ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2019 r. poz. 1696, z późn. zm.)
Termin realizacji do 30 października 2020 roku.
- Dokonanie przez koordynatora oraz zespół do spraw współpracy z koordynatorem analizy funkcjonującej dostępności w budynku Urzędu Gminy w Rymanowie i opracowanie propozycji zmian w zakresie:
- architektonicznym,
- cyfrowym,
- informacyjno – komunikacyjnym.
Termin realizacji do 30 listopada 2020 roku.
- Dokonanie analizy sytuacji, a w razie konieczności opracowanie i wdrażanie niezbędnych zmian mających na celu zapewnienie minimalnych wymagań w zakresie dostępności w siedzibie Urzędu Gminy w Rymanowie, określonych w art. 6 ustawy, we wszystkich trzech obszarach:
- Dostępność architektoniczna:
- zapewnić informację na temat rozkładu pomieszczeń w budynku, co najmniej w sposób wizualny,
- zapewnić wstęp do budynku osobie korzystającej z psa asystującego,
- zapewnić osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość ewakuacji lub ich uratowania w inny sposób.
- Dostępność cyfrowa:
- obowiązek przestrzegania ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
- Dostępność informacyjno – komunikacyjna:
- obsługę z wykorzystaniem środków wspierających komunikowanie się, o których mowa w art. 3 pkt 5 ustawy z 19 sierpnia 2011 o języku migowym i innych środkach komunikowania się (poczta elektroniczna, strony internetowe),
- instalację urządzeń lub innych środków technicznych do obsługi osób słabosłyszących, niepełnosprawnych ruchowo urządzeń opartych o inne technologie, których celem jest wspomaganie słyszenia (wideodomofon głośnomówiący),
- zapewnienie na stronie internetowej możliwości odczytu tekstu maszynowo,
- zapewnienie, na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami, komunikacji z podmiotem publicznym w formie określonej w tym wniosku.
Termin realizacji do 31 marca 2021 roku.
- Zapewnienie dostępu alternatywnego w przypadkach, gdy z przyczyn niezależnych, technicznych lub prawnych, Urząd nie będzie w stanie zapewnić dostępności osobie ze szczególnymi potrzebami.
Termin realizacji – bieżące monitorowanie.
- Przygotowywanie i zamieszczanie na stronie BIP i przesłanie wg. właściwości raportów w zakresie;
- informacji o spełnianiu przez dany podmiot minimalnych wymagań, których mowa w art. 6 ustawy,
- w przypadku zapewnienia dostępu alternatywnego – analizę uzasadniającą brak zapewnienia dostępności osobie ze szczególnymi potrzebami.
Termin realizacji do 31 marca roku następującego po tym, którego dotyczy raport.
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Sołtysik Grzegorz
- Data udostępnienia w BIP: 2020-12-31 08:06:09
- Informacja zaktualizowana przez: Sołtysik Grzegorz
- Data ostatniej aktualizacji: 2020-12-31 08:06:33
- Liczba odsłon: 2108
- Historia dokumentu: