Zobacz podgałęzie
- powietrze
- woda
- ziemia
- ochrona środowiska
- gospodarka komunalna
- jednostki OSP i ochrona p/poż.
- DECYZJE o środowiskowych uwarunkowaniach 2020-2024
- DECYZJE o środowiskowych uwarunkowaniach 2013-2019
- DECYZJE o środowiskowych uwarunkowaniach 2005-2012
- Publicznie dostępny wykaz danych o dokumentach zawierających informacje o środowisku i jego ochronie
Referat Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej (ROŚ)
Pokój 206
Krzysztof ZIĘBA - Kierownik referatu
Edyta WIERNUSZ - Inspektor
tel. +48 134355006 wew. 206
Pokój 207
Alicja KURYLAK - Inspektor
tel. +48 134355006 wew. 207
Pokój 208
Aleksandra ŁOCHAŃSKA - Referent
Paulina WILUSZ - Referent
tel. +48 134355006 wew. 208
Pokój 221
Marek PENAR - Inspektor
tel. +48 134355006 wew. 221
W referacie ROŚ realizowane są zadania i obowiązki z zakresu:
-
gospodarki odpadami komunalnymi (min. przyjmowania deklaracji, naliczania wymiaru opłat, naliczania zaległości, wysyłania upomnień, egzekwowania zaległych należności przez US i komorników);
-
utrzymanie czystości i porządku ( w ramach ustawowych obowiązków gminy, w tym utrzymanie PSZOK-u i miejsc do gromadzenia i selektywnej zbiórki odpadów, prowadzenie rejestru dzialalłości regulowanej RDzR);
-
edukacji ekologicznej (m.in. organizowania akcji edukacyjnych, prelekcji z zakresu kształtowania postaw ekologicznych);
-
ochrony powietrza (m.in. przyjmowania deklaracji i ich ewidencja w Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków CEEB,, kontrola pieców, www.ciepło.gov.pl);
-
czyste powietrze ( współpraca z NFOŚIiGW oraz WFOŚiGW w zakresie programów dotacyjnych);
-
górnictwa i geologii (m.in. opiniowania planów ruchu kopalń);
-
ochrony środowiska, (m.in. naliczania opłat za korzystanie ze środowiska, pozyskiwania środków na usuwanie azbestu, prowadzenia postępowań z zakresu środowiskowych uwarunkowań);
-
utrzymywania i ustanawiania form ochrony przyrody (m.in. ustanawiania form ochrony przyrody tj. poników przyrody, stanowisk dokumentacyjnych, opiniowania form ochrony obszarów NATURA 2000) ;
-
wycinki drzew, leśnictwa ( m.in. prowadzenia postępowań z zakresu wycinki drzew,
nadzoru nad lasami mienia komunalnego i wiejskiego, nadzoru nad sprzedażą pozyskanego drewna); -
zapewnienia opieki nad bezdomnymi zwierzętami (m.in. współpraca z gabinetami weterynarii opiekunami zwierząt);
-
gospodarki komunalnej (tj. nadzoru nad działalnością zakładu budżetowego w zakresie zaopatrzenia w wodę, unieszkodliwianiem ścieków, utrzymania zieleni miejskiej w Rymanowie i Rymanowie Zdroju, utrzymania czystości na placach i ulicach miejskich, utrzymania placów targowych, szalet miejskich);
-
utrzymanie malej architektury (m.in. fontann, tężni solankowej),
-
utrzymanie czystości (współpraca ze Spółdzielnią Socjalną, której założycielami są GMINA RYMANÓW i GMINA JAŚLISKA);
-
ukwiecenie rabat, skwerów i donic (tj. współpraca z podmiotami w realizowanym zakresie),
-
utrzymania cmentarzy komunalnych (tj. nadzoru nad zarządem i działalnością związaną z utrzymaniem cmentarza komunalnego);
-
utrzymania cmentarzy i mogił wojennych ( zadania powierzone przez wojewodę);
-
utrzymania obiektów komunalnych (tj. domów ludowych, placów zabaw, strażnic w ramach środków funduszu soleckiego);
-
ochrony p/pożarowej oraz nadzorowania i koordynacji działań 18 jednostek OSP.
-
transportu drogowego ( m.in. przyjmowania deklaracji związanych z naliczaniem opłat za zatrzymywanie się na przystankach autobusowych, wydawanie licencji);
Informacje o dokumencie:
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Kurylak Alicja
- Data udostępnienia w BIP: 2003-04-30 00:00:00
- Informacja zaktualizowana przez: Kurylak Alicja
- Data ostatniej aktualizacji: 2024-09-18 07:47:26
- Liczba odsłon: 16020
- Historia dokumentu: