Wersja archiwalna 2018-10-26 12:51:58

USUWANIE DRZEW I KRZEWÓW 

(ZGODY, WNIOSKI)


ZGŁOSZENIE

  Zgłoszenie zamiaru wycinki jest obowiązkiem, jeśli obwód pnia na wysokości 5 cm przekracza:

• 80 cm – w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego;

• 65 cm – w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego;

• 50 cm – w przypadku pozostałych gatunków drzew.

   

ZGODA

W ciągu 21 dni organ ds. wycinki drzew ma obowiązek wykonać oględziny drzew przeznaczonych do wycięcia.

W terminie 14 dni od dnia oględzin, organ w drodze decyzji administracyjnej może wnieść sprzeciw.

Usunięcie drzewa może nastąpić, jeżeli organ nie wniósł sprzeciwu w tym terminie. 

Zgłoszenie zamiaru wycięcia drzewa jest ważne pół roku od daty oględzin.

Jeśli w tym czasie drzewa nie zostaną ścięte, należy ponownie złożyć wniosek w urzędzie gminy.

 

ODMOWA

Decyzja odmowna może być wydana, gdy:

wycinka ma mieć miejsce na terenie posesji wpisanej do rejestru zabytków,

figurującej w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego jako miejsce przeznaczone na zieleń lub

chronionym innymi zapisami tego planu.

 

  KARY

Jeśli właściciel działki mimo to dokona wycinki, nałożona zostanie na niego kara pieniężna,

o wysokości zależącej od gatunku i obwodu pnia drzewa.

Kary grożą także osobom, które nie zgłosiły wycinki w urzędzie.

   

ZMIANY

 W nowych przepisach przewidziano jednak przyspieszony tryb wydawania zgody na wycinkę.

 Jeśli nam się spieszy z wycięciem drzewa, urząd może wydać zaświadczenie o braku sprzeciwu do wycięcia.

Opłata skarbowa za wydanie takiego zaświadczenia wynosi 17 zł .

Do ustawy wprowadzono jednocześnie dodatkowe obostrzenia.

Dotyczą one sytuacji, w której właściciel działki, na której dokonano wycinki,

przed upływem 5 lat od usunięcia drzew, postanowi otworzyć na posesji firmę i wystąpi 

o pozwolenie na budowę związane z prowadzeniem działalności gospodarczej.

W takim przypadku będzie musiał uiścić opłatę za ścięta drzewa.

Nic nie zmieniło się natomiast w kwestii uzyskiwania zgody na wycinkę przez

przedsiębiorców, firmy i osoby prawne, które bez wyjątku

muszą występować o zgodę organu na usunięcie drzew.

 

ZGŁOSZENIA I  WNIOSKI

Zgłoszenia i wnioski o wycinkę przez osoby prywatne, jak i przedsiębiorców,

należy składać:

w URZĘDZIE GMINY w RYMANOWIE przy ul. Mitkowskiego Nr 14A  (parter).

Informacje dostępne są pod numerem telefonu 13 43 55 006 w. 117

oraz na stronach:   www.rymanow.pl  lub/i  https://rymanow.bip.org.pl/ ,

skąd pobrać można wzory dokumentów.

 

 

AKTUALNE WZORY DOKUMENTÓW:

 

ZAŁACZNIK Nr 1 - wniosek na usunięcie drzew (osoby prawne)

ZAŁĄCZNIK Nr 2 - zgłoszenie zamiaru usunięcia drzew (osoby fizyczne)  

ZALĄCZNIK Nr 3 - zgloszenie wywrotów i wyłomów

------------------------------------------------------------------------------------------


Obowiązywało do 31.12.2016 r.

Wydanie zezwolenia na wycinkę drzew lub krzewów 


Wniosek do pobrania -  .doc .pdf

Podstawa prawna

  1. Ustawa o ochronie przyrody.
  2. Ustawa z dnia o opłacie skarbowej.
  3. Ustawa - Kodeks postępowania administracyjnego.

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew i krzewów
  2. Oświadczenie o posiadanym tytule prawnym do nieruchomości, na której rosną drzewa i krzewy, wymieniony we wniosku.
  3. Zgoda właściciela nieruchomości, na której rosną drzewa / krzewy, wypełniona we wniosku - w przypadku, gdy posiadacz nieruchomości nie jest właścicielem.
  4. Pisemna zgoda pozostałych współwłaścicieli nieskładających wniosku - w przypadku, gdy nieruchomość stanowi współwłasność, a wszyscy współwłaściciele nie są wnioskodawcami.
  5. Inwentaryzacja zieleni z zaznaczeniem na mapie drzew i krzewów przeznaczonych do usunięcia.

Opłaty

Nie podlega opłacie.

Miejsce złożenia dokumentów

Sekretariat Urzędu Gminy w Rymanowie

Biuro Obsługi Klienta

tel. 134355006

e-mail: gmina@rymanow.pl

Jednostka obsługująca

Referat Rolnictwa, Leśnictwa Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej  

pokój nr 118

Godziny urzędowania

poniedziałek od 7 00 do 16 00

od wtorku do piątku od 7 00 do 15 00

Sposób załatwienia sprawy

Zezwolenia na usunięcie (odmowa wydania zezwolenia) w formie decyzji administracyjnej.

Termin załatwienia sprawy

Do 1 miesiąca od dnia złożenia wniosku, przy czym do terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu. O każdym przypadku niezałatwienia sprawy w terminie zawiadamia się stronę postępowania, podając przyczyny zwłoki i wskazując nowy termin załatwienia sprawy.

Sposób przekazania informacji o sprawie

Odbiór osobisty lub za pośrednictwem uprawnionego pracownika Urzędu Gminy albo poczty.

Tryb odwoławczy

Odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krośnie w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji za pośrednictwem organu (Burmistrza Gminy), który wydał decyzję - odwołanie składa się w Sekretariacie lub Biurze Obsługi Klienta tut. Urzędu Gminy.

   

Informacje o dokumencie:
  • Informację wprowawdził(a) do BIP: Alicja Kurylak
  • Data udostępnienia w BIP: 2015-01-15 00:00:00
  • Informacja zaktualizowana przez: Fałatowicz Piotr
  • Data ostatniej aktualizacji: 2018-10-26 12:51:58
  • Liczba odsłon: 6510
  • wróć do wersji akualnej
  • Historia dokumentu:

[Liczba odsłon: 6339065]

przewiń do góry