Wersja archiwalna 2018-10-26 12:51:58
USUWANIE DRZEW I KRZEWÓW
(ZGODY, WNIOSKI)
ZGŁOSZENIE
Zgłoszenie zamiaru wycinki jest obowiązkiem, jeśli obwód pnia na wysokości 5 cm przekracza:
• 80 cm – w przypadku topoli, wierzb, klonu jesionolistnego oraz klonu srebrzystego;
• 65 cm – w przypadku kasztanowca zwyczajnego, robinii akacjowej oraz platanu klonolistnego;
• 50 cm – w przypadku pozostałych gatunków drzew.
ZGODA
W ciągu 21 dni organ ds. wycinki drzew ma obowiązek wykonać oględziny drzew przeznaczonych do wycięcia.
W terminie 14 dni od dnia oględzin, organ w drodze decyzji administracyjnej może wnieść sprzeciw.
Usunięcie drzewa może nastąpić, jeżeli organ nie wniósł sprzeciwu w tym terminie.
Zgłoszenie zamiaru wycięcia drzewa jest ważne pół roku od daty oględzin.
Jeśli w tym czasie drzewa nie zostaną ścięte, należy ponownie złożyć wniosek w urzędzie gminy.
ODMOWA
Decyzja odmowna może być wydana, gdy:
wycinka ma mieć miejsce na terenie posesji wpisanej do rejestru zabytków,
figurującej w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego jako miejsce przeznaczone na zieleń lub
chronionym innymi zapisami tego planu.
KARY
Jeśli właściciel działki mimo to dokona wycinki, nałożona zostanie na niego kara pieniężna,
o wysokości zależącej od gatunku i obwodu pnia drzewa.
Kary grożą także osobom, które nie zgłosiły wycinki w urzędzie.
ZMIANY
W nowych przepisach przewidziano jednak przyspieszony tryb wydawania zgody na wycinkę.
Jeśli nam się spieszy z wycięciem drzewa, urząd może wydać zaświadczenie o braku sprzeciwu do wycięcia.
Opłata skarbowa za wydanie takiego zaświadczenia wynosi 17 zł .
Do ustawy wprowadzono jednocześnie dodatkowe obostrzenia.
Dotyczą one sytuacji, w której właściciel działki, na której dokonano wycinki,
przed upływem 5 lat od usunięcia drzew, postanowi otworzyć na posesji firmę i wystąpi
o pozwolenie na budowę związane z prowadzeniem działalności gospodarczej.
W takim przypadku będzie musiał uiścić opłatę za ścięta drzewa.
Nic nie zmieniło się natomiast w kwestii uzyskiwania zgody na wycinkę przez
przedsiębiorców, firmy i osoby prawne, które bez wyjątku
muszą występować o zgodę organu na usunięcie drzew.
ZGŁOSZENIA I WNIOSKI
Zgłoszenia i wnioski o wycinkę przez osoby prywatne, jak i przedsiębiorców,
należy składać:
w URZĘDZIE GMINY w RYMANOWIE przy ul. Mitkowskiego Nr 14A (parter).
Informacje dostępne są pod numerem telefonu 13 43 55 006 w. 117
oraz na stronach: www.rymanow.pl lub/i https://rymanow.bip.org.pl/ ,
skąd pobrać można wzory dokumentów.
AKTUALNE WZORY DOKUMENTÓW:
ZAŁACZNIK Nr 1 - wniosek na usunięcie drzew (osoby prawne)
ZAŁĄCZNIK Nr 2 - zgłoszenie zamiaru usunięcia drzew (osoby fizyczne)
ZALĄCZNIK Nr 3 - zgloszenie wywrotów i wyłomów
------------------------------------------------------------------------------------------
Obowiązywało do 31.12.2016 r.
Wydanie zezwolenia na wycinkę drzew lub krzewów
Wniosek do pobrania - .doc .pdf
Podstawa prawna
- Ustawa o ochronie przyrody.
- Ustawa z dnia o opłacie skarbowej.
- Ustawa - Kodeks postępowania administracyjnego.
Wymagane dokumenty
- Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew i krzewów
- Oświadczenie o posiadanym tytule prawnym do nieruchomości, na której rosną drzewa i krzewy, wymieniony we wniosku.
- Zgoda właściciela nieruchomości, na której rosną drzewa / krzewy, wypełniona we wniosku - w przypadku, gdy posiadacz nieruchomości nie jest właścicielem.
- Pisemna zgoda pozostałych współwłaścicieli nieskładających wniosku - w przypadku, gdy nieruchomość stanowi współwłasność, a wszyscy współwłaściciele nie są wnioskodawcami.
- Inwentaryzacja zieleni z zaznaczeniem na mapie drzew i krzewów przeznaczonych do usunięcia.
Opłaty
Nie podlega opłacie.
Miejsce złożenia dokumentów
Sekretariat Urzędu Gminy w Rymanowie
Biuro Obsługi Klienta
tel. 134355006
e-mail: gmina@rymanow.pl
Jednostka obsługująca
Referat Rolnictwa, Leśnictwa Ochrony Środowiska i Gospodarki Komunalnej
pokój nr 118
Godziny urzędowania
poniedziałek od 7 00 do 16 00
od wtorku do piątku od 7 00 do 15 00
Sposób załatwienia sprawy
Zezwolenia na usunięcie (odmowa wydania zezwolenia) w formie decyzji administracyjnej.
Termin załatwienia sprawy
Do 1 miesiąca od dnia złożenia wniosku, przy czym do terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu. O każdym przypadku niezałatwienia sprawy w terminie zawiadamia się stronę postępowania, podając przyczyny zwłoki i wskazując nowy termin załatwienia sprawy.
Sposób przekazania informacji o sprawie
Odbiór osobisty lub za pośrednictwem uprawnionego pracownika Urzędu Gminy albo poczty.
Tryb odwoławczy
Odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Krośnie w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji za pośrednictwem organu (Burmistrza Gminy), który wydał decyzję - odwołanie składa się w Sekretariacie lub Biurze Obsługi Klienta tut. Urzędu Gminy.
- Informację wprowawdził(a) do BIP: Alicja Kurylak
- Data udostępnienia w BIP: 2015-01-15 00:00:00
- Informacja zaktualizowana przez: Fałatowicz Piotr
- Data ostatniej aktualizacji: 2018-10-26 12:51:58
- Liczba odsłon: 6510
- wróć do wersji akualnej
- Historia dokumentu: